Om Tyrihans

Tyrihans barnehage er en privat 4-avdelings barnehage beliggende på Opstad i Sarpsborg kommune, og med skogen og Greåker fort like ved. Barnehagen er et foreldreeid samvirkeforetak, er enkeltstående og har et ideelt formål. Vi er medlemmer i Private Barnehagers Landsforbund (PBL). Barnehagen startet opp i september 1994, og ble senere påbygd og utvidet i 2014. Pr. august 2022 huser barnehagen 67 barn i alderen 0-6 år og 20 ansatte, inkludert styrer, renholder og kjøkkensjef.

Alle avdelinger har en pedagogisk leder og en barnehagelærer som begge har barnehagelærerutdanning, samt fagarbeidere og en pedagogisk medarbeider.

Personalgruppen har god variasjon i alder, kjønn, erfaring og kompetanse.

Våre avdelinger:

• SJARMTROLL     har 12-14 plasser for 0-3 åringer (sammensetningen varierer)
  • SMÅTROLL        har 12-14 plasser for 0-3-åringer (sammensetningen varierer)
  • LYKKETROLL     har 19 plasser for barn i alderen 3- 6 år
  • SKOGSTORLL    har 24 plasser for barn  i alderen 3-6 år